9. REFLEXIÓ I AUTOAVALUACIÓ


 Aquesta última entrada que hem de realitzar va destinada a les sessiones fetes amb Cristina a l'aula d'Educació Física i a tot allò que hem fet i hem pogut aprendre per a una futura docència.

- En primer lloc, m'agradaria parlar de la importància dels esports col·lectius a les classes d'Educació Física. Han tingut, tenen i deuen tindre molta presència dins de les aules d'Educació Física. Els esports col·lectius permeten fomentar i treballar valors com el treball en equip, el sacrifici per l'equip, el companyerisme, l'empatia... a més de deixar a banda comportaments i actituts individualistes que, a llarg plaç, va a causar molts problemes als alumnes, ja que el pensar en u mateix des de menut, acaba reflexant-se al llarg de la vida personal.  L'alumne que comprén, respecta i treballa als esports d'equip, creixerà i es desenvoluparà de manera positiva per a la societat i es tindrà unes sensacions més satisfactories al veure que el seu treball serveix per a fer crèixer a molta gent, en aquest cas al equip. Mitjançant la pràctica de esports individuals, el que provocarà es que ningú vulga jugar amb aquest, i amb el pas del temps, serà una persona que únicament pensa per al benefici propi i mai per facilitar les coses als demés.

- El joc que més interesant em va semblar va ser el dels cercles, que per grups de 7 haviem de passar-nos els aros que hi havien al sòl sense soltar-nos de les mans. Hi havia que complir eixa norma i la de que no podiem eixir els peus dels cercles. Les normes fan un paper fonamental a qualsevol joc amb xiquets. A més, també es important a l'hora de començar amb un joc de grans grups, realitzar diferents activitats amb grups reduïts per tal que agafen confiança amb l'esport.

- Transformació de jocs competitius en jocs cooperatius: a les classes pràctiques, principalment les que hem realitzat amb Cristina, hem tingut la sort de poder tocar molts esports, en part també gràcies a la nostra participació a l'última sessió, que tractava de realitzar uns excercicis de manera progressiva respecte com introduiriem un esport a les aules d'Educació Física. 

L'esport que vam intentar expossar el nostre grup és el futbol sala, ja que Paula i jo practiquem aquest esport i, a més, jo entrene un equip de xiquets com ja haureu vist als apartats del meu blog, per tant, ens resultava molt senzill adaptar aquest esport a l'aula.

L'objectiu principal d'aquest esport com tots sabem és introduir la pilota el major nombre de vegades possibles a la porteria contraria. Doncs bé, per tal de fer-lo més cooperatiu i participatiu per a tots els alumnes, podriem dur a terme una modificació de diverses regles del joc. Les regles són importantísimes a qualsevol joc que juguem amb xiquets, ja que sinò les classes poden ser un autèntic rebombori amb molts alumnes fent el que ells creuen que és correcte. Respecte al nostre esport, podem establir diferents variacions per a un millor funcionament, com l'obligada participació i contacte de tots els participants amb la pilota per aconseguir gol, que tots ocupen les diferents posicions que existeixen al futbol sala, etc.

A la sessió que exposarem, realitzarem un excercici de pases i altre de conduccioó i colpejos a porteria, on tots van tindre l'oportunitat de tindre contacte amb la pilota moltes vegades, i tots ocuparen la posició de porter a l'excercici de colpejos. A més, s'adonaren ràpidament que a les conduccions i colpejos no és important la velocitat, principalment a l'etapa de Primària, sinò l'eficàcia i l'eficiència per a realitzar qualsevol tipus d'accions. La velocitat anirà adquirinse poc a poc quan s'assoleixen els conceptes, però sense presa, al fi i al cap, les teues condicions i el teu cos t'ho demanarà sol.

Per altra banda, es important també al moment de realitzar els partits, establir quina serà la zona per a cada equip, quin serà el terreny de joc, quines zones correspondran a l'àrea de penalti, etc., ja que depenent de la quantitat d'alumnes que tingam, normalment no podrem utilitzar la pista completa, per tant haurem de partir-la i fer el que he explicat.

- Eliminar competició i fer els jocs més participatius: per tal que els alumnes amb unes condicions més desenvolupades que la resta s'agafe els jocs com a una competició i no treballe junt a l'equip, podem suprimir el gen competitiu d'aquest esport i utilitzar diferents tècniques i aconseguir una sessió amb molta participació.

Les tècniques a les que podriem agafar-nos serien, entre altres: 

- Jugar a l'empat, és a dir, que un equip comence de 0 i altre de 10. Un equip sumarà de manera ascendent i l'altre anirà restant punts fins que apleguen a un resultat d'empat, d'aquesta manera hauran jugat i no hi haurà cap guanyador.

- Els xiquets amb condicions superiors a la resta podem controlar la seua participació mitjançant la limitació de tocs o contactes amb la pilota.

- Per últim, aquests mateixos alumnes amb altes capacitats a l'esport que intentem treballar a l'aula, deurien jugar sempre a equips diferents per tal d'equilibrar el nivell del joc i també, per a que servisquen d'ajuda i de suport dels companys del seu equip amb unes capacitats més baixes que les seues.

Per a concluir aquesta entrada, ací us deixe la meua activitat d'autoevaluació corresponent respecte a aquest blog: 






Puntuació:


JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.




X



Degut a motius esportius semiprofesionals, no he pogut presenciar les sessions completes ja que he d’eixir una mica abans per tal d’arribar a l’entrenament o partit.

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.





X


Crec que he contestat tot el que demana Cristina al document, la qualitat jo pense que és bona, encara que deu valorar-ho la mestra.


Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.






X

Vam fer la tornada a la calama al rugby i vaig aportar moltes idees gràcies a un company de feina d’estiu que juga semiprofessionalment a aquest esport.


Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.






X

A l’exposició del futbol sala, Esport que practique de manera semiprofessional, vaig dur el pes de la seqüència durant les activitats, sempre recolzat pels meus companys.


Satisfacció amb el treball realitzat.






X

Pense que vam fer bona progressió, encara que es un esport complicat per a treballar amb xiquets, a la classe i a la mestra lis va agradar molt l’adaptació que hi ferem.




Nivell d'aprenentatge del bloc.







X

Tot el que realitzem a classe és aprenentatge, doncs aquest blog ens ha fet reflexionar de certa manera respecte el treballat a classe, a més de ser una ferramenta molt útil per a utilitzar amb xiquets a les aules sempre que adaptem les entrades i el blog al seu nivell.


Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 9


Comentarios