8. EL CURRÍCULUM A LA EF.

En aquesta entrada vaig a intentar aportar la meua opinió i reflexió respecte el currículum actual d'Educació Física, ajudant-me de les meues experiències personals als centres, al club on treballe amb xiquets, i amb el suport d'aquesta pàgina web: Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF)”, creada i redactada al 2016.

1. Gestió de capacitatas físiques: en aquest primer apartat apleguem a la conclusió de que els docents deuriem proporcionar una sèrie de ferramentes per a que el alumne aprenga i evolucione respecte l'activitat que s'està impartint i no enseyar-los única i exclusivament per tal d'aconseguir una qualificació suficient per a començar a aprendre altres coses.

2. Conducta motriu: la creació d'una conducta motriu és altre aspecte fonamental per a treballar amb els xiquets, ja que aquests necessiten els nostres consells, tècniques i ferramentes que hem anat obtenint durant les nostres experiències i els nostres estudis per tal de que adquirisquen una bona conducta motriu i puguen mostrar-la als demés, tant dins com fora del centre, principalment quan no estan al centre, ja que molts juguen als parcs amb els amics, estan federats a qualsevol esport, etc. Si des de les arrels, que en aquest cas seria el centre, els incluquem una serie de valors i ferramentes per a que adopten la millor conducta motriu possible, quan isquen al món exterior i coneguen nova gent, nous espais... tindran moltes més facilitats a la socialització amb altra gent, amb el seu desenvolupament, i una millora al seu rendiment.

3. Elegir millor els estàndardads d'aprenentatge: després d'observar aquest currículum i parlar del tema amb diferents docents que he tigut la sort de coincidir a les meues experiències a la docència, he aplegat a la conclusió de que els estàndards que podem trobar al currículum produeixen molts confusions i incoherències, a més de que per al docent, en cas d'aplicar aquests estàndards, li resultaria molt complicat emprar-los per a avaluar a tots els alumnes, el qual provoca una pèrdua de molt de temps respecte a l'elaboració d'aquesta part del currículum.

4. Millorar a l'elaboració d'indicadors d'èxit: Respecte aquest últim punt, cal dir que els docents podriem millorar a les elaboracions de sessions i unitats didàctiques els indicadors d'èxit que ens mostraran si els alumnes aconseguixen els objectius marcats o no, ja que la majoria de vegades copiem i peguem els indicadors, quan moltes vegaes desglossant els criteris d'avaluació podem trobar molts indicadors molt més complets i igual de correctes que els que trobem al document pont.

Bibliografia: Análisis crítico de la propuesta del currículum básico de la LOMCE para la asignatura de Educación Física. Acciones derivadas en la Comunidad Autónoma de Aragón y propuestas de futuro, Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF), 2016.



Comentarios

  1. La NOTA de esta entrada es un 9,5. Me gusta, porque reflexiona sobre el currículum de Educación física, pero siempre desde su experiencia como entrenador de fútbol. De esta manera, no solo copia y pega aspectos del currículum sin sentido o contextualización, sino que aporta sus opiniones, reflexiones y puntos de vista desde su vivencias. Por poner un pero, no se ve el link a la página web para poder verla y relacionarla con su reflexión.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario